سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

جواب به شبهات قرآنی

نخستین عوض بردبار از بردبارى خود آن بود که مردم برابر نادان یار او بوند . [نهج البلاغه]

 RSS 

کل بازدید ها :

68952

بازدیدهای امروز :

2

بازدیدهای دیروز :

5


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من


لوگوی من

جواب به شبهات قرآنی


 اوقات شرعی


لوگوی دوستان



اشتراک

 


نوشته های قبلی

پاییز 1384


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

بچه های مدرسه تاریخ شنبه 84/8/21 ساعت 6:6 صبح

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اشکال

در آیه اوّل سوره نساء آمده است : و خلق منها زوجها یعنی خداوند از آدم ، حوا را خلق کرده است . آیا واقعا خاک کم آمده بود که خداوند از دنده چپ حضرت آدم ، حوا را خلق کند ( همچنانکه مفسرین قرآن این مطلب را گفته اند ) ؟؟؟

جواب

آنچه که شما ذکر کردید نظریه مفسّرین اهل تسنّن است نه مفسّرین اهل تشیّع بنا بر این شما اعتراضتان را میتوانید به علمای اهل تسنن ابلاغ کنید تا در صورت داشتن جواب ، شما را قانع کنند .

اما برای اینکه کیفیت اختلاف مفسرین از آیه را خدمت دوستان توضییح بدهیم ، توجّه دوستان را به استدلال مفسرین شیعه و سنّی جلب میکنیم

مفسرّین اهل تسنّن : در آیه خلق منها زوجها ....... مِن در آیه شریفه ( منها ) از نوع تبعیضیه بوده بنا بر این معنای ایه اینستکه : خداوند از بعضی از آدم ( یعنی از قسمت دنده چپ ) حوّا را خلق کرد .

مفسرین اهل تشیّع : در آیه خلق منها زوجها ...... مِن در آیه شریفه ( منها ) از نوع جنسیه میباشد بنا بر این معنای آیه اینستکه : خداوند از جنس ِ همان آدم ، زوجش حوّا را خلق کرد یعنی از همان ماده ای که آدم خلق شد ، از همان مادّه حوا نیز خلق شد . بنا بر این نظریه ، حوّا نیز از خاک آفریده شده است . 

روایت : فردی خدمت امام باقر علیه السلام رسید و عرض کرد . آیا واقعا خداوند حوّا را از دنده چپ آدم آفرید . حضرت بر آشفته شدند و فرمودند : سبحان الله یعنی مگر خداوند قدرت برآن نداشت که حوا را جداگانه خلق کند ؟؟؟ ( یعنی خدای قادر و متعال یقینا حوا را جدای از آدم ابو البشر آفرید

ماخذ : سلسله دروس تفسیر دکتر محمد علی انصاری ذیل تفسیر سوره نساء



لیست کل یادداشت های این وبلاگ


 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com